Greselile de comunicare care indeparteaza candidatii de top de companii

Rata de angajare scade de la an, iar intr-o astfel de situatie companiile sunt nevoite sa isi schimbe strategiile cand vine vorba de procesul de recrutare. O componenta importanta a acestui proces este comunicarea, felul in care compania comunica fie cu angajatii deja existenti, fie cu viitori angajati fiind extrem de important.

Pentru a obtine cele mai bune talente pentru pozitiile ramase libere, ori pentru pozitiile viitoare, este necesar ca fiecare companie sa evite anumite greseli

Cele 4 greseli despre care specialisitii spun ca sunt de evitat

  1. Anunturile de job mult prea generice

Anunturile de joburi se posteaza pe site-urile specializate, insa daca nu sunt tratete cu seriozitate vor fi complet ignorate de candidati. Descrierea job-ului trebuie sa puncteze concret sarcinile si asteptarile, pentru ca fiecare candidat sa stie inainte de a aplica daca se potriveste sau nu. De asemenea, acest lucru ajuta si compania deoarece se pot evita interviurile inutile.

  1. Interviurile tip interogatoriu

Interviurile ar trebui sa fie o conversatie intre recrutor si candidat, una amiabila si pe un ton pozitiv. Nu ar trebui sa existe tensiune, iar timpii morti ar trebui acoperiti cu intrebari, completari, ori chiar exemple din bunele practice ale companiei. Cu toate acestea, exista recrutori care isi iau prea in serios treaba si transforma interviul intr-un interogatoriu veritabil, fapt ce ii sperie si ii indeparteaza pe candidatii cu potential.

  1. Prea multe etape in procesul de recrutare

Nimanui nu ii place sa astepte luni de zile pentru a afla daca este potrivit sau nu cu un post. Specialisitii recomanda ca fiecare companie sa isi scurteze procesul de recrutare deoarece interesul candidatilor se poate pierde pe parcurs. Consolidand mai bine obiectivele interviului initial si analizand cu atentie CV-urile primite, procesul va deveni mult mai bun, iar persoanele selectionate se vor potrivi descrierii.

  1. Lipsa unui feedback

Majoritatea candidatilor asteapta cu sufletul la gura raspunsul in urma unui interviu, in special daca procesul de recrutare a fost unul solicitant si lung. Din pacate, multe companii uita complet sa ofere un feedback, ceea ce cantareste enorm la imaginea lor. O astfel de greseala poate scadea credibilitatea unei companii.